Da Volvo i mars lanserte den nye utgaven av den allerede svært populære familie-SUV’en XC60, var ikke Trond-Ivar Stensland sen med å legge inn sin bestilling.
I likhet med alle de øvrige «early adopters», hadde ikke den nyslåtte Volvo-entusiasten sett bilen på annen måte enn på bilder.

Stensland-familien bestilte usett– Det var ikke snakk om å vente, vi har jo allerede den forrige utgaven av denne Volvomodellen, og er knallfornøyde med den, så det var ikke vanskelig å bli enige internt i familien om å legge inn vår ordre, forteller Stensland.
 

Ønsker å være miljøvennlig

I likhet med de aller fleste andre som har stilt seg i kø for det som antas å bli Volvos nye salgssuksess, har Stensland gått for hybrid-utgaven med motor-effekt på 407 hk totalt.

– Vi trekker ofte campingvogn og båthenger i helgene og ferier, og er ellers en aktiv familie med en del lengre kjøring, og har dermed behov for «det lille ekstra». At hybridløsningen også er nyttig ved trekking, gjennom bruk av regenerering i stedet for bremsing er også en stor fordel.

Volvo utprøvd på baneSamtidig har familien vår et ønske om å kjøre miljøvennlig når vi har mulighet til det, kanskje særlig bykjøringa og litt kortere turer. At Volvo tilbyr en god hybridløsning som gir denne dynamikken i modellen, var for oss et veldig sterkt argument for å gå for hybridutgaven, forteller Stensland.

Trond-Ivar ble sammen med et trettitalls andre Bil i Nord-kunder invitert til å være med på en såkalt «Volvo Experience» i Gøteborg i slutten av mai. Der fikk han for første gang sett bilen han har bestilt, og han ble overbevist.
 

Imponert over sikkerhet og design på Volvo XC60

– Det gir et helt annet inntrykk når man får se bilen i «levende live», og jeg kan med hånden på hjertet si at selvsynet bekreftet det vi har lest og blitt fortalt – dette er et smykke av en bil med gjennomtenkt design, tydelig slektsskap med de andre nye Volvo-modellene, og ikke minst; dette er en bil med skyhøyt fokus på sikkerhet.

Les også: Inviterte kunder til ekstrem bilopplevelse

Produserer Volvo XC60 på spreng– Jeg må si at bilen til de grader innfridde på alle punkter, og selv om jeg ikke fikk kjørt bilen der nede, så er jeg nå om mulig enda mer overbevist om at vi har gjort et særdeles riktig valg, selv om det innebærer noe venting, forteller Trond-Ivar.

I løpet av tiden fra lansering til nå, er det i Norge solgt drøyt 1.500 biler av denne typen, og hver eneste dag tikker det inn nye bestillinger.

Det er solgt over én million biler av den forrige utgaven av Volvo XC60, og modellen har utgjort rundt 30 prosent av Volvos globale salg.

– For oss spiller det ingen rolle at vi må vente litt, det er fint å ha noe bra å se frem til, avslutter Stensland smilende.

Klikk her for å sjekke Bil i Nords kampanjetilbud på nye XC60 T8.