Marius Gabriel Migioiu jobber som Personlig Servicetekniker (PST) for Volvo på Bil i Nord på Finnsnes. En PST er bilens egen «fastlege». Det betyr at bilen – eller kunden – får sin egen personlige servicetekniker som man kan diskutere feilen med og deretter følge reparasjonene.
Marius er nå kåret til Årets mekaniker i hele Bil i Nord-konsernet. Det betyr at han er den mekanikeren med høyest kundetilfredshet, i tillegg til høyest produksjon.
Personlig servicetekniker Marius Gabriel Migioiu liker å finne feil som ingen har funnet før.

– Alle kunder som har hatt bilen på verksted får en epost hvor de må sette en score på hvor fornøyd de er. Marius er i landstoppen i kundetilfredshet, og han har også vunnet en nasjonal konkurranse. Han er en av Norges beste mekanikere, sier daglig leder Geir Albertsen ved Bil i Nord på Finnsnes.
 

Opptatt av å gjøre kundene fornøyd

Selv er Marius ydmyk overfor arbeidet han utfører, selv om han innrømmer at han jobber hardt for å være best.

– Jeg er engasjert i jobben min, og jeg tar det veldig alvorlig dersom noen av kundene mine har et problem, sier Marius.

Dette er hemmeligheten, mener sjefen hans.

– Han trigges litt av de samme ting som vi ser på selgere. Han ønsker å yte god service overfor kundene, og det ser du på ham. Han er genuint interessert i å gjøre kundene fornøyde, og da får han fornøyde kunder, sier Albertsen.

Marius kommer opprinnelig fra Romania, der han møtte hun som i dag er hans kone.

– Hun var på ferie to ganger, og tredje gangen hun kom, så ble jeg med til Norge, sier Marius. I dag er de gift, har tre barn og hus i Sørreisa.
 

Tok fagbrev hos Bil i Nord

Marius har jobbet i Bil i Nord siden januar 2011.

– I Romania var jeg motormekaniker, og da jeg flyttet til Norge jobbet jeg som bilklargjører. Jeg skrudde litt, men det var ikke før jeg begynte i Bil i Nord at jeg for alvor begynte å skru bil. Siden har jeg tatt fagbrev, sier Marius.

Se også: Sjekk alle servicekampanjene til Bil i Nord

Han synes det er spennende å jobbe som PST for Volvo.

– For meg er det bare Volvo som gjelder. Jeg liker å ha kontakt med kunder og å bli enig med dem hva som er problemet og gi dem et tilbud.  Jeg liker også å finne en løsning på et problem, og helst når ingen andre har funnet den ennå, sier Marius.

– Det er vanskelig å ha så høy kundetilfredshet. Jeg har god kontakt med alle mine kunder, den dagen jeg har en misfornøyd kunde, da har jeg veldig vondt inne i meg. Det hadde jeg her om dagen, men heldigvis klarte vi å bli enig, forteller Marius.