Bilforhandleren Bil i Nord tar nå på alvor hvor dyrebar tiden er for kundene. På verkstedet i Tromsø og i Svolvær jobber nå to og to bilmekanikere sammen, på den måten reduseres ventetiden til kunden kraftig.

– Vi ønsker å spare kundene for mye ventetid. 80 prosent av standardjobbene varer under én time. I noen tilfeller vil kunden knapt rekke å drikke opp kaffen, før bilen er ferdig, sier verkstedcoach Steffen Jakobsen.  

Se video når personlig servicetekniker Laila Ingelin Jakobsen og Anders Rydningen tar mellomservice på en Volvo.

 

 

Direkte kontakt med kunden

Dette nye verksted-konseptet heter Volvo Personlig Service (VPS), og innføres nå fortløpende hos alle Bil i Nords avdelinger.

– Nå folk kjøper bil blir de tildelt en fast kontaktperson som er personlig servicetekniker. Da slipper kunden å gå via et kundemottak for å få bilen inn på verksted, og det blir lettere å unngå misforståelser når vi er i direkte kontakt med kunden. Hver servicetekniker har mellom 300 og 500 kunder hver, sier Jakobsen.

Les også: For ekteparet Steffen og Laila er det helt naturlig å dele arbeidsplass.

Bedre kvalitet

Når to og to mekanikere jobber sammen, øker også kvaliteten.

Laila Ingelin Jakobsen Personlig servicetekniker Bil i Nord Volvo – Vi rullerer på hvem vi jobber sammen med, og vi lærer av hverandre. Noen er god på noe, og gjennom dette spres kunnskapen til alle. Vi blir i stand til å gjøre en bedre jobb, sier personlig servicetekniker Laila Ingelin Jakobsen.

Bil i Nord er Nord-Norges største privateide bilkonsern, og har forhandlere og verksted i Tromsø, Finnsnes, Harstad, Sortland, Svolvær, Leknes, Bodø, Mo i Rana og Mosjøen.

Les også: Elsker du å skru på bil? Bil i Nord har flere ledige stillinger som bilmekaniker.